Silicon Valley väärtuselt teine idufirma – Airbnb – on välja töötamas dünaamilisi hinnastamissoovitusi ehk tarka hinnastamist ettevõtte majutust pakkuvatele klientidele.
- Airbnb tark strateegia kasvatab idufirma kasumit Foto: EPA
Majutuse pakkujad, kes uue strateegiaga nõustuvad, teenivad Airbnb tootejuhi Joe Zadehi sõnul keskmiselt 13% suuremat kasumit, vahendab CNBC.
Airbnb saab kasumit kõigilt tehingutelt, seega kokkuvõttes tõuseb ka ettevõtte enda kasum. Majutusplatvorm küsib 3% majutuse pakkujatelt ning 6-12% külalistelt.
Ettevõte tugineb soovituste tegemisel enam kui 2 miljoni pakkumise, mis platvormi on üles seatud, hindamisele.
Majutuse pakkujad seavad minimaalse ja maksimaalse hinna ning Airbnb soovitab hinda antud vahemikus. Soovi korral saavad kliendid ka pakutud hinda muuta, kuid pilootprojekti käigus selgus, et 92% kasutajatest jäi platvormi pakutud hinna juurde.
Hinnataset võivad mõjutada nii konkreetses piirkonnas toimuvad üritused kui mugavused, mis ööbimispaigaga kaasnevad, näiteks fööni, wifi, vanni või muude mugavuste olemasolu.
Zadehi sõnul mõjutab öömaja broneerimist kindlasti ka klientide jäetud hinnang ehk mida rohkem positiivseid hinnanguid, seda suurema tõenäosusega broneeritakse ööbimispaik.
Eelmise aasta juunis hinnati Airbnb väärtuseks 25,5 miljardit dollarit.
Uber, mille väärtuseks hinnati jaanuaris 62,5 miljardit dollarit, on ainuke
idufirma Silicon Valley’s, mille väärtus on Airbnb omast suurem.
Seotud lood
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Enimloetud
4
„Konkurentidele ei meeldi, et tulime turule“
Hetkel kuum
„Konkurentidele ei meeldi, et tulime turule“
Tagasi Äripäeva esilehele